اهم الاخبار
الجمعة 03 ديسمبر 2021
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

الفن

رعب وخوف وقلق.. القصة الكاملة لمحاولة اقتحام شقة أيتن عامر

الوكالة نيوز

«كلة تمام».. كلمة حاولت الفنانة أيتن عامر أن تطمئن جمهورها بها عقب الهجوم الذي تعرضت له من قبل مجهولين حاولوا اقتحام الشقة وسط حالة من الرعب والخوف.

رسالة مقتضبة كتبتها الفنانة أيتن عامر عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، طمأنت فيه أصدقائها ومحبيها عليها، بعد واقعة اقتحام منزلها ليلة أمس الخميس 21 أكتوبر، وأكتفت بالتعليق: «كلة تمام» مشيرة برمز القلب في منشورها القصير. 

تفاصيل مروعة

كشفت الفنانة عن تفاصيل ما حدث من موقف مروع بعد مشاجرة في الشارع أسفل منزلها، وقيام مجهولون بطرق الباب عليها وعلقت إحدى صديقات أيتن عامر، على المنشور معربة عن قلقها بعدما كتبته، لترد عليها «عامر» قائلة: «معلش .. اعمل ايه احتاست»، لتؤكد أن ما كتبته عبر فيسبوك كان نابع من قلقها من الموقف. 

وكتبت أيتن عامر: «خناقة تحت البيت أهل الولد اللى كان بيتخانق طالعين يخبطوا على بيتى وفاكرين انه اللى اتخانق مع ابنهم بيشتغل معايا ومخبياه وعايزينى أسلمه ليهم، ومكنش فى حد فى المدخل الوقت ده وطلعوا الدور عندى وتخبط فظيع على الباب وعز للأسف مسافر أخدت الولاد وقفلت عليا باب الأوضة».

وتابعت أيتن عامر : «ومن اللهوجة سبت تليفوناتى برة ملقتش غير الآيباد جمبي ومعرفتش أتصل بحد، فكتبت عشان جمبي يجيلى لحد ما فكرت اطلع البلكونة انده الناس يلحقونى» و«والحمد لله طلعوا وكله تمام اطمنوا، والناس فهموهم أن مفيش حد أصلا تبعى اتخانق واعتذروا ومشيوا المنطقة فيها رجالة».