اهم الاخبار
الخميس 25 أبريل 2024
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

الفن

شاهد.. استعدادات حمو بيكا للاحتفال بعيد الأضحى المبارك

الوكالة نيوز

 

يستقبل مطرب مهرجانات حمو بيكا عيد الأضحى المبارك على طريقته الخاصة، حيث قام بنشر عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الإجتماعي موقع تبادل الصور والفيديوهات “ انستجرام” صورة له بجانب “ عجل ” ، حيث علق “حمو بيكا “ على صورة قائلاً : ” كل سنة وأنتم طيبين، كلكم أخواتي ”.

أزمة محمد شاهين مع حمو بيكا

تعرض مطرب مهرجانات “ حمو بيكا ” هجوم من قبل مطرب محمد شاهين، بعدما قام “ حمو بيكا” بنشر الأغنية التي تشارك معه مطرب محمد شاهين في الغناء، وعنوان الأغنية هي “ قلبي شايل وجع ” ، وقام بنشرها دون علم مطرب محمد شاهين.

وفي هذا السياق عبر عن غضبه من حمو بيكا قائلاً “: ” أنا مش بتاع لايف واتكلم بشكل رخيص على موضوع مهرجانات مع حمو بيكا بس اللي عمله اسمه غدر وقلة قيمة . . من فترة كلمني حمو بيكا في التليفون رحت سجلنا تراك، وبعديها بفترة لقيت بوستر نازل عند واحد من الناس اللي بتصمم البوسترات دي من غير ما أعرف ". 

واضاف مطرب محمد شاهين قائلاً : “ كلمت حمو بيكا قلت له إزاي لي أنا هانزل في العيد ست أغاني . . باكلمه في حقوق الأغنية اقل حاجة في حقي، يرد يقول لي :( أنا هاخد الحقوق كلها) ، على أساس أن النجم المحترم أنا شغال عنده . . رديت قلت له : الكلام ده مش هاينفع، وقفلت معاه . . بعدها بعت لمصمم البوستر، وقال لي أن الأغنية مش هاتنزل . . اتفاجي النهاردة بنزولها بدون علمي على أساس إيه ” ؟!

واختتم مطرب محمد شاهين بكلمات غضب موجها لحمو بيكا قائلاً : “ أنا هعرف أجيب حقي كويس بالقانون ”.

أشهر أغاني مهرجانات لحمو بيكا

ومن أشهر اغاني مهرجانات حمو بيكا التي حققت نجاحاً كبيراً ونسب مشاهدة عالية على موقع التواصل الاجتماعي مثل : - بحري خطر، أنا حبيتك وجرحتيني، مفيش فلوس، الكون ميزنا بميزة، عالم فاسد، حريم زينة، أنا ملكك مش دبدوبك، يا خاينين، هاتلي فودكا وشيفاز، وش غضب، خليج العطارين، موزتي، كارثة، زلزال، داهية، صاحبي يا أبو صحاب، أموت انا، أنتي معلمة، شقلطوني في بحر بيرة،اطلب مقاول، بنت قلبي وغيرها.

1
1
2
2
3
3
4
4