اهم الاخبار
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

الفن

أبرز تصريحات جيهان الشماشرجي عن فيلم "رحلة 404"

الوكالة نيوز

حلت الفنانة جيهان الشماشرجي ضيفة في برنامج "صاحبة السعادة" للفنانة والإعلامية إسعاد يونس والمذاع على قناة DMC، وتحدثت خلال الحلقة عن تجربتها في فيلم "رحلة 404".

جيهان الشماشرجي عن فيلم "رحلة 404" :كنت مبسوطة لما هاني خليفة كلمنى على الفيلم

قالت جيهان الشماشرجي عن تجربتها في الفيلم: "كنت مبسوطة لما هاني خليفة كلمنى على الفيلم وأنا اشتغلت معاه قبل كده في مسلسل نمرة 2، وده من حسن حظى إن أولى تجاربى كانت معاه".

وأضافت جيهان الشماشرجي: "بداية شغلى مع هاني خليفة كنت مخضوضة لأنه بيصرخ كتير في الممثلين وبيعيد المشاهد كتير، بس كان بييجى عندى وبيعيد مرتين أو تلاتة ومكنش بيصرخ فيا، وأخدت في نفسى قلم بقى".

جيهان الشماشرجي: هاني خليفة بيغير من جلد الممثل وبيطلع حاجة مختلفة

وتابعت جيهان الشماشرجي: "بحس أن هاني خليفة بيغير من جلد الممثل وبيطلع حاجة مختلفة تماماً، ورغم إن مر 3 سنوات على تصوير الفيلم وحاليا أنا اتغيرت وتطور أدائي، لكن لما شفت الفيلم حسيت إنى عاوزة أقوله شكرا ودى كانت أول تجربة ليا في السينما".

واختتمت جيهان الشماشرجي حديثها قائلة: "التخوف هو عندما تقابل شخص بتحبه أوى بس متعرفهوش شخصيا كان في منى زكى، وهى إنسانة جميلة وبدعم كل الناس في لوكيشن التصوير".

أبطال فيلم رحلة 404

قام ببطولة فيلم "رحلة 404"، عدد كبير من النجوم، وهو من بطولة مني زكي، محمد فراج، محمد ممدوح، شيرين رضا، خالد الصاوي ومحمد علاء مع حسن العدل، سما إبراهيم، شادي ألفونس، رنا رئيس، جيهان الشماشرجي وعارفة عبدالرسول، وهو من تأليف محمد رجاء وإخراج هاني خليفة.

أعمال الفنانة جيهان الشماشرجي

قامت الفنانة جيهان الشماشرجي بعدد من الأدوار السينمائية والنليفزيونية، كما قامت بأداء مسرحية واحدة منذ بداية دخولها المجال الفني.

مسلسلات

دليلك الذكي إلى الطلاق
لعبة النسيان
نمرة 2
حكايات بنات
الآنسة فرح
حلوة الدنيا سكر
بين السما والأرض
كامل العدد
حكايات قروب العيلة
سفاح الجيزة

أفلام

القاهرة - مكة
حاسب تحلم
أقولك على سر
دخول مفاجئ

مسرحيات

العشيق