اهم الاخبار
الإثنين 29 أبريل 2024
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

الفن

آخر تفاصيل الحالة الصحية للفنانة حورية فرغلي بعد استئصال الرحم

الوكالة نيوز

تصدرت الفنانة حورية فرغلي تريند موقع بحث جوجل العالمي خلال الساعات القليلة الماضية، والذي بعد إجرائها عملية استئصال للرحم، بعد الكشف عن وجود 9 أورام خبيثة به.

آخر تفاصيل الحالة الصحية للفنانة حورية فرغلي بعد استئصال الرحم

وقالت حورية فرغلي خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية إيمان الحصري، في برنامج مساء DMC، إنها اكتشفت وجود بعض الأورام الخبيثة، موضحة: مكنتش أعرف الحكاية دي إلا لما قومت من البنج، كنت نفسي أخلف بس ربنا مش رايد والحمد لله بمشي على رجلي وإن شاء الله هرجع لشغلي تاني وهيبقى عندي طاقة أكتر من الأول، والنزيف اللي كان بيجيلي كل شهر كان بيستنزفني والهيموجلوبين كان عندي 3.. بقول للناس اللي بتدعيلي أنا لو كويسة فهيكون بسبب دعاكم.

وأضافت حورية فرغلي، إنها خرجت من المستشفى أول أمس، ولكن لم يتواصل معها أحد من زملائها، قائلة: معرفش مين نزل الصورة وأنا في المستشفى، وكيل أعمالي أكيد اللي نزل الخبر علشان الناس تعرف، لأن المستشفى كلها عرفت، فهو كان عاوز يطمن الناس أو حاجة.. بس أنا زي الفل.

وتابعت: دة الطبيعة.. أنا لو شوفت حد مرتين تلاتة ويعمل عملية كبيرة لازم أروحله، بس الحب مش بيتشحت ولا الحنية، ووالدتي بالنسبة ليا الدنيا كلها.

وكشفت الفنانة حورية فرغلي، خلال الفترة الماضية عن عودتها من جديد إلى السينما بعد غياب دام لمدة 4 سنوات، حيث تشارك في فيلم الظلال المهجورة، والمقرر تصويره في العاصمة بيروت في دولة لبنان.

وتبدأ حورية فرغلي تصوير مشاهدها في الفيلم خلال الفترة المقبلة، وهو من إخراج مجدي طالب، زسيناريو وحوار أيوب الحاجري.