اهم الاخبار
الخميس 28 مارس 2024
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

الفن

حمو بيكا يطلب التحدث مع مارك بعد نقص عدد متابعيه على فيسبوك

الوكالة نيوز

نشر مطرب المهرجان الشعبي حمو بيكا مقطع فيديو طريف من خلال حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وذلك بعد نقص عدد متابعيه .

حمو بيكا يطلب التحدث مع مارك بعد نقص عدد متابعيه على فيسبوك

وقال حمو بيكا: "أنا كان عندي على الفيسبوك 131 ألف، فتحت الفيسبوك لقيته 9 آلاف، إزاي دا أنا مش عارف، كل الناس اللي كانت عندي طاروا".

أضاف "كنت 6 مليون و400 ألف على الأكونت بتاعي طار مني 100 ألف، حد يشوفلي صرفة ويرجعلي الناس بتاعتي علشان الدنيا كدة بتبوظ، بسرعة حد يكلم مارك زوكربيرغ".

حمو بيكا يوجه رسالة رومانسية لزوجته في عيد الأضحى

وجه مطرب المهرجان الشعبي  حمو بيكا، رسالة رومانسية لزوجته بمناسبة عيد الأضحى المبارك، حيث نشر مقطع فيديو لهما، من خلال حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي المعني بنشر الصور والفيديوهات إنستجرام.

علق حمو بيكا على مقطع الفيديو قائلا «مراتي حبيبة قلبي، كل سنة وأنتي طيبة».

حمو بيكا يتصدر التريند بسبب مايكل جاكسون

روج مطرب المهرجان الشعبي، حمو بيكا، خلال الفترة الماضية لأغنيته الجديدة بعنوان «أنا مايكل جاكسون عصري»، وذلك من خلال حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

ونشر حمو بيكا، البوستر الدعائي لأغنيته الجديدة، وعلق عليها قائلا التالي «قريبًا أنا مايكل جاكسون
عصري».

وعلق مطرب المهرجان الشعبي حمو بيكا على قرار إيقافه من قبل نقابة المهن الموسيقية برئاسة الفنان هاني شاكر، وذلك من خلال لايف مباشر عبر حسابه الرسمي على موقع إنستجرام وفيسبوك.

وقال حمو بيكا: «مبسوط وسعيد علشان بسمع قرار وقفي من خمس سنين، وأوجه رسالة لمن يوقفني أنت بتوقفني أنا ومعايا ناس فاتحة بيوت كتير، وإذا قولتوا أننا لا نصلح للغناء فهناك أناس كثيرة لا تصلح وتحمل كارنيهات النقابة، ولكن أحترم قرارات نقيب الموسيقيين المطرب هاني شاكر، ويجب أن تقف الناس بجانبنا».

بسمة وهبة تكشف حقيقة مرض حمو بيكا النادر

كشفت الإعلامية بسمة وهبة عن حقيقة إصابة مطرب المهرجان الشعبي حمو بيكا بمرض نادر من خلال حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي المعني بنشر الصور والفيديوهات إنستجرام.

وقالت بسمة وهبة :" على فكرة يا جماعة موضوع حمو بيكا ده شهادة حق حقيقي".

وأضافت: "وقت خلاف حسن شاكوش وحمو بيكا استضفت  شاكوش وسألته هل فعلا حمو بيأخذ حقن غالية رد وقال حمو بيكا مش بيدعي وحقيقي تعبان وربنا يعفي عنه".


مدير أعمال حمو بيكا يكشف عن مرضه النادر
وكشف مدير أعمال مطرب المهرجان الشعبي حمو بيكا في تصريحات صحفية خاصة، عن اخر تطورات حالته الصحية، وذلك بعدما تم نقله إلى المستشفى خلال الساعات القليلة الماضية.

قال مدير أعمال حمو بيكا: «امبارح بعد انتهاء الحلقة بيكا كان مضايق جدا من اللي بيحصله والظلم اللي بيتعرض له، وفي الحلقة عيط وكان متأثر جدا، وخرجنا من القناة وكنت على باب مدينة الإنتاج الإعلامي، فجأة لقيت حمو بيقع مني في العربية».

وأضاف: «أخذت حمو وطلعت بسرعة إلى المستشفى، وكمان أنا على علم بمرض حمو النادر مرض (الكرونز) اللي هو سبب في كرشه الكبير، وكنت خايف عليه جدا ليحصله حاجة، وعند وصولي إلى المستشفى تم حجزه والدكتور شخص حالته بأنه ضغط نفسي وكان ممكن يسبب (جلطة) ولكن هو الحمد لله استقرت صحته».

أضاف: «الدكتور طلب منه الخروج من المستشفى والمكوث بمنزله وهو سيتولى رعايته من المنزل، وهو لازم ياخد حقنه كل 3 أشهر عشان (الكرونز) وهي ميعادها خلال الأسبوع الجاري».

اختتم: «والله أنا وحمو بنجمع 130 ألف جنيه عشان يأخذ الحقنة ولسه لحد دلوقتي المبلغ لم يكتمل، والناس مفكره إنه معاه ملايين ومش شايفين هو فاتح كام بيت وبيصرف على ناس كتير، ربنا أكيد شايف ده وهيرجع يغني تاني في بلده».