اهم الاخبار
الأحد 19 سبتمبر 2021
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

أخبار عاجلة

رسائل مؤثرة لياسمين عبد العزيز فور خروجها من العناية المركزة

الوكالة نيوز

حرص عدد كبير من نجوم الشاشة والتليفزيوم على مساندة الفنانة ياسمين عبد العزيز في منحتها التي تمر بها خلال الايام الجارية إثر دخولها في غيبوبة ومكوثها بالعناية المركزة لعدد ساعات طويلة بعد خطأ طبي نتيجة لعملية جراحية أجرتها منذ أيام.

 

شقيق ياسمين عبد العزيز يوجه رسالة مؤثرة لها بعد خروجها من العناية المركزة

وجه الفنان وائل عبدالعزيز رسالة لشقيقته الفنانة ياسمين عبدالعزيز عقب إفاقتها وخروجها من غرفة العناية المركزة، والتي ظلت بها لعدد ساعات طويلة، حيث كتب عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، قائلًا التالي: "يلا قومي كده وحلي الدنيا".

 

إيمان السيد تكشف عن موقف إنساني لياسمين عبد العزيز

كشفت الفنانة إيمان السيد عن موقف إنساني للفنانة ياسمين عبد العزيز وضحت فيه نيتها الطيبة وحبها لجميع من حولها، حيث كتبت عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، قائلة التالي: ياسمين لما جاتلها كورونا في رمضان وكنت بكلمها وكانت صايمة، قلت لها انتي تعبانة وبتاخدي علاج وإن الله يحب أن تؤتى رخصه، وانتي محتاجة تاكلي كويس عشان جسمك يقدر يقاوم الفيروس، وبرضوا كانت مترددة أنها تفطر.

وأضافت إيمان السيد، قائلة: وقلت لها كمان إنها لازم تغير كيس المخدة كل يوم عشان الحِمل الفيروسي، فقالت لي مش قادرة والله أعمل كدا من التعب، قلت لها طيب ينفع حد يساعدك، قالت لي لا حرام ما ارضاش ادخل حد من الناس عندي في البيت الأوضة عشان ماحدش يتعِدِي.

تابعت، قائلة: ودا مش غريب على ياسمين، أنا دخلت بيتها وشوفتها بتعامل الناس اللي معاها ازاي لإنها بنت أصول.

واختتمت الفنانة إيمان السيد حديثها، قائلة: ربنا يتم شفائها على خير ويجعل تعبها في ميزان حسناتها ويجعل دعا الناس ليها من نصيبها وترجع بيتها بألف سلامة يارب، ويشفيها ويشفي كل مريض.

 

احمد العوضي يعلن عن خروج زوجته ياسمين عبد العزيز من العناية المركزة

أعلن الفنان احمد العوضي عن خبر سار خلال الساعات الماضية، والذي يفيد بخروج زوجته الفنانة ياسمين عبد العزيز من العناية المركزة، والتي ظلت بها لعدد ساعات طويلة إثر دخولها في غيبوبة بعد خطأ طبي نتيجة لعملية جراحية أجرتها منذ أيام.

كتب احمد العوضي عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، قائلًا التالي: "الحمد لله ياسمين خرجت من الرعاية المركزة".

أضاف العوضي، قائلًا: "لكن تعليمات الأطباء المعالجين ممنوع الزيارة تماما لمدة أسبوعين خوفا عليها حيث أن الحالة تحت الرعاية الطبية الشديدة ... حتى استقرار الحالة".

وتابع: "أعتذر لكم عن عدم ردي لكن اعذروني غصب عني.. شكرا لكم كلكم على دعواتكم ليها ومشاعركم الطيبة وحبكم ليها.. ادعولها ربنا يكملها على خير وتقوم بالسلامة".

 

تجدر الإشارة إلى أن الفنان احمد العوضي، زوج الفنانة ياسمين عبد العزيز، كان قد أعلن من خلال صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي المعني بنشر الصور والفيديوهات "إنستجرام"، الدعاء لزوجته الفنانة ياسمين عبد العزيز، حيث قال التالي: يمكن ببان قدامكم دايما قوي.. لكن الحقيقة أنا دلوقتي أضعف إنسان على وجه الأرض عشان أنا روحي مش معايا.. أنا ضعيف جدا من غيرك.. انتي لازم تبقي كويسة ولازم تقومي بالسلامة.. أنا لأول مرة أكتب من غير ما أكون مفكر أنا بكتب إيه وهكتب إيه.. بس انتي هتقومي إن شاء الله بإذن الله عشان انتي وعداني وعد وهتنفذيه.

وتابع الفنان احمد العوضي، قائلًا التالي: أنا عاوزك تبقي كويسة وتقومي عشان أقولك إني لو كنت ببينلك إني بحبك مرة فالحقيقي واللي جوايا إني بحبك ألف مرة.. وأنا دلوقتي مش قوي زي ما انتي بتشوفيني أنا دلوقتي ضعيف ضعيف جدا.. لحد ما تقوميلي تاني عشان زي ما انتي بتاخدي قوتك مني أنا كمان باخد قوتي منك.. قومي عشان أنا بحبك.

وأضاف العوضي، قائلًا: بحبك أكتر بكتير من كل الكلام اللي أنا كتبته.. أكتر بكتير من كل اللي عدينا بيه مع بعض من أيام حلوة ومواقف صعبة مرت علينا.. أكتر بكتير حتى من الموقف اللي إحنا فيه دلوقتي.. أنا بحبك.

واختتم العوضي رسالته قائلًا: ادعولها تقوم بالسلامة زي ما انتو دايما بتدعولها بالنجاح والتوفيق.. هي دلوقتي محتاجة دعواتكم.